کمتر از یک درصد، سهم خراسان‌ رضوی از شبکه آزادراهی کشور| فقط پنج درصد منابع بانکی کشور در اختیار استان است آیین افتتاحیه نمایشگاه تخصصی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی برگزار شد| رونمایی از کتاب ۵۲۰ فرصت سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی یکی از چالش‌های پارک علم و فناوری خراسان رضوی برای ایجاد نیروگاه خورشیدی، کمبود زمین است پایان خرداد ۱۴۰۴، پایان مشکلات کارگاه خط ۲  قطار شهری مشهد | پاسخ به مطالبات ساکنان طبرسی شمالی ۵۸ سه کیلوگرم تریاک از معده سه قاچاقچی در تربت‌حیدریه کشف شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) عارف: خط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران غنی سازی در خاک ایران است عضو شورای اسلامی شهر مشهد: باید از‌ ام‌القری اسلام و حرمی که شهید سلیمانی به‌درستی نام گذاشت، صیانت کنیم از سردیس شهید امیرعبداللهیان در وزارت خارجه رونمایی شد + فیلم بوستان‌های کرامت و اسماعیل‌آباد مشهد آماده افتتاح هستند (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد: احداث ۷ کیلومتر مترو در دوره ششم معادل ۲۰ درصد اقدامات ۲۵ سال گذشته است افتتاح ۹۴ پروژه فضای سبز در ۷ منطقه مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۴ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: شهید رئیسی فتح‌الفتوح امام(ره) در تربیت مردم ازخودگذشته و کارآمد بود + فیلم دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از طراحی الگوی حکمرانی شهید رئیسی با مشارکت بیش از ۸۰۰ اندیشمند خبر داد + فیلم برای اولین‌بار در کشور و با مشارکت مدیریت شهری مشهد املاک قولنامه‌ای سامان‌دهی می‌شود محسن رضایی در مشهد: حکمرانی سیدابراهیم رئیسی، عبور از تردید در روابط بین‌الملل بود هوای مشهد همچنان آلوده است (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: سال پایانی دوره ششم مدیریت شهری، زمان خدمات ویژه و تلاش شبانه‌روزی است اکران گسترده شهری در مشهد به مناسبت نخستین سالگرد شهادت آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت بازگشایی ورودی ایستگاه شهدای خط۳ متروی مشهد از ساختمان هدایت شهرداری مشهد، برترین دستگاه استان در اجرای قانون تبدیل وضعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نگاهی به نخستین سرشماری دقیق در مشهد | احوالات نفوس ارض اقدس
سرخط خبرها

پایان خرداد ۱۴۰۴، پایان مشکلات کارگاه خط ۲  قطار شهری مشهد | پاسخ به مطالبات ساکنان طبرسی شمالی ۵۸

  • کد خبر: ۳۳۳۹۸۹
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۹
پایان خرداد ۱۴۰۴، پایان مشکلات کارگاه خط ۲  قطار شهری مشهد | پاسخ به مطالبات ساکنان طبرسی شمالی ۵۸
اهالی محدوده طبرسی شمالی ۵۸  می‌گویند: این کارگاه هم زمان و از سال ۱۳۹۴ با اجرای خط ۲ قطار شهری مشهد به طول ۱۴.۵ کیلومتر در این منطقه شروع به کار کرد، اما پس از گذشت سال‌ها هنوز جمع آوری نشده و فعال است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ از طبرسی شمالی ۵۸ وارد کوچه می‌شویم. بعد از عبور از مدرسه دخترانه دیوار‌های کارگاه خط ۲ قطار شهری مشهد کاملا پیداست. دیوار‌های بلندی که هر چه امتداد پیدا می‌کند بر وسعتش اضافه می‌شود و اتفاقا وسعت چند هکتاری این کارگاه است که امان شهروندان را بریده است.

اهالی محدوده طبرسی شمالی ۵۸  می‌گویند: این کارگاه هم زمان و از سال ۱۳۹۴ با اجرای خط ۲ قطار شهری مشهد به طول ۱۴.۵ کیلومتر در این منطقه شروع به کار کرد، اما پس از گذشت سال‌ها هنوز جمع آوری نشده و فعال است. ساکنان این محدوده می‌گویند همان اوایل مسئولان این گونه بیان کردند که بعد از دو سال کارگاه جمع آوری می‌شود. با این همه و با گذشت یک دهه این کارگاه همچنان مهمان ناخوانده ساکنان محله طبرسی است.

به گفته ساکنان، وجود این کارگاه سبب شده است تا کوچه‌های متعدد طبرسی شمالی ۵۸ خاکی با عرض کم و باریک باقی بماند. نکته دیگر و از همه مهم‌تر ورودی این کوچه است. با توجه به استقرار مدارس و تردد سرویس دانش آموزی، این محدوده همیشه با معضل ترافیک دست و پنجه نرم می‌کند. همه این مصائب شهری مختلف سبب می‌شود تا در بازدیدی میدانی از نزدیک گلایه‌های شهروندان را جویا شویم.

عرض اندک معبر

فاتحی یکی از شهروندان ساکن در این محله است. او در این باره می‌گوید: عرض معبر ورودی طبرسی شمالی ۵۸ بسیار کم و محدود است. از سوی دیگر مدرسه دخترانه‌ای با جمعیت بالا در همین محدوده قرار دارد. کافی است پایان فعالیت مدرسه سری بزنید. تعداد زیادی سرویس‎ مقابل مدرسه تجمع می‌کنند. با توقف یک سرویس مدرسه، ماشین دیگری از مقابل نمی‌تواند تردد کند و اینجا آغاز ماجراست. او بیان می‌کند: بار‌ها این موضوع را به قطار شهری گوشزد کرده‌ایم، اما هیچ اتفاقی نیفتاده است.

شهروند دیگری در این باره به قول‌های مسئولان برای کارگاه اشاره دارد و در این باره می‌گوید: آن سال‌های ابتدایی که کارگاه را برقرار کردند قرار بود دوساله کارگاه جمع شود، کارگاه جمع که نشد هیچ در مقابل مساحت دیگری را نیز به کارگاه برای وسایل و تجهیزات افزودند.

او می‌افزاید: علاوه بر آن مدیران قطار شهری به ما وعده دادند هم زمان با بازگشایی مدارس کارگاه عقب نشینی کند. این اتفاق نیز محقق نشد. اواخر سال گذشته که پیگیری کردیم گفتند تا ابتدای سال ۱۴۰۴ کارگاه جمع می‌شود. الان دو ماه از سال جدید نیز می‌گذرد.

وعده بازگشایی

۱۹ اسفند گذشته شهرآرا در گزارشی موضوع عقب نشینی و جمع آوری کارگاه ساختمانی خط ۲ قطار شهری مشهد را مورد واکاوی قرار داده بود. در آن گزارش مدیر روابط عمومی شرکت قطار شهری مشهد گفته بود که عملیات احداث راهبرسرای خط ۲ مترو در مراحل پایانی خود قرار دارد و در صورت مساعد بودن شرایط جوی، تا پایان سال ۱۴۰۳ عملیات زیرسازی به پایان خواهد رسید و این محدوده برای آسفالت تحویل شهرداری منطقه خواهد شد. مصطفی شوشتری در آن تاریخ علت تأخیر در بازگشایی مسیر را کمبود منابع مالی بیان کرده بود.

الوعده وفا

مطالبه شهروندان را بار دیگر به گوش مدیر روابط عمومی شرکت قطار شهری مشهد می‌رسانیم. شوشتری درباره جمع آوری کارگاه ساختمانی این شرکت بیان می‌کند: ما به وعده خود در قبال شهروندان ساکن در بولوار دوم طبرسی مبنی بر بازگشایی مسیر مسدود شده در طبرسی شمالی ۵۸ عمل کردیم و عقب نشینی از فضای مسدودی خیابان را انجام دادیم.

مدیر روابط عمومی شرکت قطار شهری مشهد ادامه می‌دهد: این کارگاه قرار نیست از این مکان جمع شود اینجا محل دپوی ماست و هنوز ساخت و ساز‌ها در حوزه تعمیرگاه‌ها و توقف گاه‌های قطار شهری ادامه دارد؛ بنابراین برنامه‌ای برای جمع کردن این مکان وجود ندارد.

وی می‌افزاید: به دلیل بلاتکلیفی وضعیت اراضی این محدوده از نظر کاربری، اجرایی شدن طرح‌های شهری نظیر آسفالت، ایجاد فضای سبز و ... با چالش روبه رو شده است.

شوشتری می‌گوید: در این راستا شرکت قطار شهری مشهد حتی برای آزادسازی بخشی از زمین‌های تملیکی خود نیز اقدام کرد. بدین معنا که بخشی از زمین‌های تملیکی شرکت که هزینه اش را پرداخت کرده بودیم (حدود ۸۰ مترمربع) را خودمان در راستای تحقق مطالبه شهروندان آزاد و به محدوده اضافه کردیم.

خبر‌های خوب در راه

برای ادامه پیگیری‌ها سراغ معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۳ مشهد می‌رویم، حمید مهدوی نیا در این باره می‌گوید: دغدغه مردم برای جمع شدن کامل کارگاه از این محله در قالب فنی بعید است. این کارگاه در مرز منطقه ۳ و ۴ شهرداری مشهد قرار دارد. بعد از طرح مطالبه شهرونداندر تاریخ ۲۲ اردیبهشت صحبتی مطرح شد تا لچکی جلو کارگاه آسفالت و طرح ترافیکی آن محل اجرا شود.

معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۳ مشهد ادامه می‌دهد: قرار شد شرکت قطار شهری این مکان را زیرسازی کند و ما به عنوان شهرداری آن منطقه را آسفالت کنیم. ۲۲ اردیبهشت شرکت قطارشهری مشهد به شهرداری منطقه ۳ اطلاع داد که زیرسازی انجام شده است، ما نیز بلافاصله عصر همان روز اکیپ فنی را به محل فرستادیم تا رصد کنند و آسفالت کوچه را ظرف دو تا سه روز انجام دهیم. اما صبح روز ۲۳ اردیبهشت، اداره فنی و عمران شهرداری منطقه ۴ مشهد اعلام کرد که منطقه مد نظر طرح ترافیکی مصوب دارد و بهتر است کوچه آسفالت نشود.

معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۳ مشهد اظهار می‌کند: آن طور که اطلاع پیدا کردیم طرح مصوب آنجا پوشش تایل فرش به همراه اجرای دوربرگردان و اجرای پیاده روسازی دارد؛ بنابراین به لحاظ فنی و عقلی بهتر است فعلا آسفالت نشود.

مهدوی نیا می‌افزاید: کوچه‌ها در این محدوده در حوزه استحفاظی شهرداری منطقه ۳ است.  درحالی که پیاده رو و خیابان در حوزه اختیارات منطقه ۴  است؛ بنابراین باید کار توافقی و اشتراکی پیش برود.

پاسخ به مطالبه شهروندان تا پایان خرداد

اما رئیس اداره عمران و حمل و نقل شهرداری منطقه ۴ مشهد نیز در این باره می‌گوید: در سال ۱۴۰۳ پروژه اصلاح هندسی بولوار طبرسی شمالی از ابتدا تا انتها را در دستور اجرا قرار دادیم. در این باره قراردادی به اعتبار ۸ میلیارد تومان برای این پروژه تعریف کردیم.

احمد وفا کیش بیان می‌کند: بر اساس این قرارداد تمام وسعت بولوار طبرسی باید اصلاح هندسی شود بر همین اساس دسترسی‌های ورودی و خروجی کوچه‌ها نیز اصلاح و به موجب این قرارداد سرعت کاه‌ها و دوربرگردان‌ها نیز لحاظ خواهد شد.

رئیس اداره عمران و حمل و نقل شهرداری منطقه ۴ مشهد ادامه می‌دهد: بر اساس این پروژه ورودی‌های کوچه‌های طبرسی شمالی به ویژه طبرسی شمالی ۵۸ نیز طرح اصلاح هندسی شد و مشخصا برای این کوچه با عقب نشینی پروژه قطارشهری دسترسی به دوربرگردان و اتصال به طبرسی شمالی ۵۸ میسر خواهد شد.

او بیان می‌کند: در حال حاضر طرح فعلی (شامل برداشت نقشه بردار) با طرح مصوب مغایرت‌هایی دارد. در این راستا مقرر شد، بعد از ابلاغ طرح تا دو هفته آینده کار را شروع کنیم. رئیس اداره عمران و حمل و نقل شهرداری منطقه ۴ مشهد اظهار می‌کند: تمام پروژه آرام سازی و اصلاح هندسی طبرسی شمالی مورد توجه ویژه ماست، اما به صورت مشخص باید بیان کنم که محوطه لکه مانند داخل طبرسی شمالی ۵۸ تایل فرش خواهد شد.

وفاکیش در ادامه این قول را می‌دهد: به شهروندان وعده می‌دهیم بعد از دریافت طرح، تا پایان خرداد در یک پروژه یک ماهه مطالبات شهروندان را پاسخ دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->